perjantai 10. tammikuuta 2014

Penang - Kuala Lumpur - kotimatka

7.1.2014
Viimenen matka ennen kotiinlähtöä! Yhyy! Ostettiin hostellin pitäjille angry birds-karkkeja kiitokseks hyvistä neuvoista :D ja ne nappas meistä lähtiessä vielä kuvan muistoks. Bussimatka Kuala Lumpuriin ostettiin hostellilta, jolloin matka sujuu mutkattomasti ja vaivattomasti hostellin ovelta Kuala Lumpuriin. Todellakin. Minivan tulikin hakemaan sovitusti klo 7:30 hostellilta. Ja teki pienen kierroksen kaupungilla, palaten uudelleen hostellillemme. Ja tehden saman kierroksen uudestaan. Öh. Lopulta päästiin puolessa tunnissa bussiasemalle, josta pääsimme bussiinkin melko nopeasti. Tässä taas oli pientä säätöä - meille ja parille muulle oli annettu samat paikat ja siinähän bussityöntekijöillä riitti ihmettelemistä. Bussi oli kuitenkin upea ja tosi mukava, penkit oli valtavat. Nam.

Kuala Lumpurin hostellille saavuttiin klo 13:30. Bussissa tajuttiin, ettei oltu palautettu Penangin hostellin avaimia. Lähetettiin hostellilta heti pahoitteleva sähköposti (kera hienon kuvan), mutta onneks ne suhtautuki asiaan tosi hyvin eikä ne halunnu mitään korvauksia tai että lähetettäs avaimet takas. :)

Tää ilta kierreltiin ympäri (todella helteistä, myöhemmin todella sateista) Kuala Lumpuria ja ihasteltiin 1900-luvun korkeimpia rakannuksia, Petronas Twin Towereita. Illalla istuskeltiin kadun laidalla, kun porukka pyys meitä viettään iltaa kanssaan ja tutustuttiin muutamaan malesialaiseen ja yhteen ranskalaiseen tyyppiin. Pelailtiin, käytiin baarissa ja hostellin kattoterassilla. Oli kivaa!

8.1.2014
Viimenen päivä reissussa! Yhyy, ei haluu vielä takas Suomeen!

Oltiin sovittu edellisillan porukan kanssa, että nähdään vielä tänä iltana. Saatiin kuitenki viesti, että ne oli ollu autokolarissa ja niiden auto oli lentäny ympäri. Ei ollu käyny kuitenkaan kovin pahasti onneks, mutta ei kuitenkaan päästy enää näkemään.

Viimenen päivä kierreltiin kävellen ympäri kaupunkia ja koitettiin tuhlata viimesiä ringgittejämme tuliaisiin. Illalla käytiin vielä istuskelemassa hostellin kattoterassilla kaljalla. Kuala Lumpurissa oli loppujen lopuks aika vähän nähtävää, onneks ei jätetty sinne enempää aikaa.

9-10.1.2014
Viimesen aamun kunniaks herättiin aikasin ja käytiin vetämässä viimeset paikalliset katukeittiöruuat. Curry Mee riisinuudeleilla ja kaikella epämääräsellä sotkulla oli hyvää!

Lähettiin kävelemään lentokenttäbussille vähän aamuyhdeksän jälkeen. Kuala Lumpurin terminaali oli sikahieno. Tähden muotosen rakennuksen keskellä oli lasiseinien ympäröimä ulkoilma-viidakkoläntti, johon oli tehty pieni polku. Oikein kiva! Täällä odottelu meni aika nopeesti kauppoja läpi kierrellessä.

Noin neljän tunnin lennon jälkeen saavuttiin Guangzhoun lentokentälle Kiinaan nauttimaan yli kuuden tunnin odottelusta. Ajeltiin lelukaupan radio-ohjattavilla autoilla, juotiin pari halpaa kaljaa, pelattiin korttia ja möllittiin hierontatuoleissa. Aika kiva odottelu! Lentomatka Amsterdamiin kesti iloiset 13 tuntia. Henkilökohtaisten koskeusnäyttö-tietokoneiden pelien ja leffojen ansiosta matka meni aika mukavasti, kun koko lentomatkaa ei kuitenkaan saanut nukuttua.

Amsterdamissa odottelua ei ollut kuin kolme ja puol tuntia ja vika lento kaks ja puol tuntia. Tampereelle selvitään n. 36 tunnin matkustuksella.

Olipahan mahtava reissu. Paras reissu ikinä ja ehkä elämäni paras kuukausi.